Sunday, December 7, 2008

say what?

sememangnya pernah ku dengar
dari insan-insan yang konon tegar
"i'm not a follower...
...being myself is better"
namun kata hanya kata
kecewa andai percaya

"i'm worried i'm not up to par...
...so, it's not going to go far"
hebat menyusun kepastian
yang nyata bukan kegusaran
ujar melayang
dimakan bayang

senyum lebar bukti
aku dah tak kuasa peduli
"i had fun really...
...but deep down i still feel empty"
laung hingga hilang suara
takkan laku hingga ke senja

"me too...
...i'd again love to see you"
entahlah...gagal
menjaga hati jadi tegal
aku tak pernah menambat
aksen Inggeris ku tak sepekat

berbalas-balas namun tersejat jua
walau diam ku takkan lupa
"you're sweet..."
"...and you're discreet"
depan aku - iya
depan mereka - sebebas-bebasnya

aku tak pernah memilih
aku pemurah kasih
curilah sampai aku gila
rogol jantung ku sampai putus aorta
aku masih di sini
menyaksi perubahan merentas hari

No comments: