Tuesday, February 10, 2009

U itu bukan serkup

sengaja kaki bergoyang
mencetus kenangan di ranjang
dia berdengus
bosan tak tertebus
jangan risau
aku tak meracau
semuanya baik saja
halal belaka

dia tidak selesa
walau bengkok fitrahnya
mungkin perlu menjaga status
bak ketua kultus
di balik tabir lagak binatang
di depan pula ketara bertentang
aku tak bertamadun
bisa meracun

kerana akrab aku berkongsi
bukan semuanya tentang dia, tapi isi hati
gasaklah kalau lucah
jangan nanti mati sesal tak sudah
ku sedar U bukan serkup
tontonan umum bagi yang masih hidup
habis lagak mu apa cerita
menunai tuntutan syurga

goyang ku takkan berhenti
perjalanan akal ku catur sendiri
buatlah apa bunyi pun
aku takkan diampun
walau puas meyakin
kau lebih dulu mentalkin
semuanya celaru di mata mu
kan meletup tinggal debu

rasa kau saja diambil kira
macamlah kau sempurna
tinggi duduk mu cuma sementara
dipuja selagi tak diundang neraka
nafsu mu sepenting oksigen
serasi paras mu yang menggoda bak hadiah beriben
jangan bicara tentang adab
jika laku mu tak ubah arnab

kawal cemburu
walau kau betul selalu
aku tahu batas khalayak
berbanding mereka yang setengah masak
U tetap U, bukan U Mobile, tak pernah berubah
mereka punya pilihan, berlalu atau bermoda Cik Kiah
jaga saja tepi kain mu
belah setinggi peha, kaki berbulu

No comments: